HANDELSBETINGELSER ARTLI ApS – VED KØB & ABONNEMENT

Leverings- og betalingsinformation

www.artli.dk ejes og drives af ARTLI ApS, CVR-nr. 40360301

Christiansholmsvej 11, 2930 Klampenborg

Tlf. 31670091, E-mail: artli@artli.dk

ARTLI optræder alene som mellemmand og ikke sælger. Det er leverandøren, kunstneren, og ikke ARTLI som leverer varerne. Leverandøren er ansvarlig for aftalens opfyldelse og er forbrugerens egentlige aftalepart. ARTLI er så alene ansvarlig som mellemmand.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Artli.dk.

Betaling af varen ved køb

www.artli.dk er åben 24 timer i døgnet. Dog med forbehold for der løbende skal udføres opdateringer af siden for at sikre vedligeholdelse.

For at handle på www.artli.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som Artli accepterer. 

Når du har handlet på ARTLI.DK, bliver du automatisk og gratis ARTLI CLUB medlem, hvor du via dit login, kan se detaljer om dine køb og leveringer under "my account". Her kan du ligeledes se dine kort oplysninger, adresser, tlf. nr. mv. 

Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når ordren er afsendt af ARTLI.DK til leverandør og sker når produktion er i gang sat. Alle værker produceres kun på bestilling og er ikke lagervarer. 

Bemærk! Læs altid din faktura og ordrebekræftelse grundigt igennem og ved opdagelse af fejl eller mangler, kontakt artli@artli.dk hurtigst muligt. 

Du har 14 dages fortrydelsesret og dette skal ske skriftligt til: artli@artli.dk. Fortrydelsesretten bortfalder hvis du vælger at købe et produkt på abonnement. Du betaler selv for retur fragt. 

Ved kontant køb uden for EU pålægges et fragtgebyr på 300 kr.

Betaling på abonnement/subscription

Når du har handlet på ARTLI.DK, bliver du automatisk og gratis ARTLI CLUB medlem, hvor du via dit login, kan se detaljer om dine køb og leveringer under "my account". Her kan du ligeledes se dine kort oplysninger, adresser, tlf. nr. mv. 

Betaling for subscription 12 og 24 mdr. trækkes automatisk fra det kreditkort du har valgt at oplyse ved dit første køb på ARTLI.DK.

Det er dit ansvar at sikre holde dine kortoplysninger opdateret under ”my account” således det altid er muligt at trække løbende abonnements betaling.

Første betaling for måned 1. sker omgående ved køb. Herefter trækkes beløbet automatisk hver måned og du modtager en faktura herfor via E-mail, ligeledes hver måned. 

Fortrydelsesretten, på 14 dage, bortfalder hvis du vælger at købe et produkt på abonnement.

Fragt ved abonnement er gratis for levering med kunden betaler 300 kr. som dækker omkostning for afhentning af din kunst efter endt abonnementsperiode. Dette beløb faktureres særskilt måneden før udløb af dit abonnement. 

Efter endt subscription/abonnements periode kan du stadig nå at vælge at købe dit kunstværk, endda til en attraktiv pris, hvor ARTLI.DK trækker 80% fra den totale sum du har betalt igennem perioden på enten 12 eller 24 måneder, fra salgsprisen.

Du kan altid kontakt artli@artli.dk for flere informationer herom. 

ARTLI forbeholder sig retten til efter eget skøn at afvise køb på abonnement/subscription, uden yderlig begrundelse. 

Der vil ca. være 10 kunstværker tilgængelige til køb på abonnement/subscription pr. måned. 

Gavekort

Gavekortskoder udstedt af Artli ApS har en gyldighed på 12 måneder fra udstedeglsesdato.

Fragt

Der er på alle køb på Artli.dk gratis levering fra leverandør til din dør.

Ved abonnement betales 300 kr. som dækker omkostning for afhentning af din kunst efter endt abonnementsperiode. Dette beløb faktureres særskilt 1 måned før udløb. 

Du skal gemme den originale emballage, for at sikre beskyttelse af kunstværket under transport, efter endt subscription periode. 

Ønsker du selv at returnerer dit værk/værker efter endt subscription periode, kan dette aftales efter skriftlig aftale med ARTLI. Kontakt derfor ARTLI, hurtigst muligt for at høre nærmere om mulighederne herfor: artli@artli.dk. 

Abonnement kan kun ske i Danmark og gælder ikke Grønland, Færøerne og Bornholm.

Leveringsbetingelser

Levering af varer fra artli.dk, sendes direkte fra leverandøren og anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes fra leverandør hurtigst muligt og da der er en produktionstid på 10 dage vil dit produkt forventes at blive leveret indenfor maksimalt 14 dage, dog oftes indenfor 12 dage. Du modtager track and trace nummer, så snart din ordre er afsendt fra fabrikken med Fedex. 

Reklamation

Da Artli.dk ikke er direkte aftalepart, så skal alle reklamationer gå igennem leverandøren af dit kunstværk. Du kan se på din ordrebekræftelse, hvem der er leverandøren, men for at give dig en god service skal du blot kontakte artli´s kundeservice på mail: artli@artli.dk. Så sørger vi for at leverandøren behandler din reklamation hurtigt og effektivt

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Kunst kan fravige en smule i farve mv vs det man ser på artli.dk, hvilket ikke vil anses for værende en mangel.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

En reklamationssag er en sag mellem dig og forhandleren. Vi vil formidle kontakten men er uden ansvar for varens mangler.

Du skal kontakte Artli og leverandøren indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 14 dage efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til artli@artli.dk.

Artli garantere at vende tilbage indenfor 72 timer.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er.

Ved berettiget reklamation refunderer leverandøren rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer leverandøren naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til leverandøren. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 500 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig original emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.artli.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er din leverandør som er ansvarlig for fortrydelsesager men artli varetager dialogen mellem dig og kunster i fortrydelsesagen og sikre dig en tryg og effektiv behandling og varetager kontakten til leverandøren gennem hele forløbet.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, til artli@artli.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Herefter vil du modtage instrukser om, hvor varen skal sendes til.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den leverandør, som har sendt varen i første omgang på købers regning.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket, i original emballage som ikke må være brudt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil leverandøren modtager den. Gem derfor kvittering for afsendelse samt track and trace nummer.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varens emballage skal være intakt ved returnering. 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker leverandøren den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, retur hvis du selv på forhånd har betalt fragtomkostning. Artli dækker ikke retur fragt på returneringer vedrørende fortrydelse. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig,  senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din varer retur. Bemærk du selv betaler for retur fragt. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, er det et krav, at varen returneres i original emballage.

Lov og værneting

Køb af varer på www.artli.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice via e-mail artli@artli.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/